Nikki naar Amerika !

Florida!

Hallo allemaal!

Spring break is helaas alweer voorbij, maar we hebben ontzettend veel plezier gehad! Op dinsdag 7 maart, zijn Julie, Brandy, Samantha en ik met het vliegtuig naar Tampa gevlogen. Brandy en ik hebben de eerste dagen met Kim (hun zus in college) verbleven. We hebben onze dagen opgevuld met onder anderen shoppen, renaissance festival en open huizen bezoeken. Julie heeft daar het perfecte huis gevonden waar ze volgend jaar naar toe zullen verhuizen!

Die zaterdag kwam de rest van het gezelschap eindelijk aan. Zij waren op vrijdagmiddag met de auto vertrokken. Kim heeft ons toen naar het huis in Florida gebracht, wat ongeveer 2 uur van Brandon (bij Tampa) afligt. De week dat we daar waren hebben we ook ontzettend veel leuke dingen gedaan.

We zijn naar Crystal River geweest. Dit is een rivier die ontzettend helder is. In de rivier zijn een aantal plekken waar heel veel zeekoeien bij elkaar zijn. Hier kun je snorkelen in bepaalde gebieden en je ziet ze dan recht voor je door zwemmen! Echt een hele leuke ervaring, vooral als ze omrollen op hun buik en je ze kunt kriebelen. Je mag ze eigenlijk niet aanraken, maar als je het voorzichtig doet kan het geen kwaad.

Ook zijn we naar 2 verschillende soorten nationale parken geweest. Silver Springs is een park met een rivier die bekend staat voor een aantal films die daar zijn gefilmd. Onder anderen 'The Seven Swans' en 5 verschillende versies van 'Tarzan' zijn daar geproduceerd. Het is daar mooi vanwege dat ze veel springs (helder/vers water uit de aarde omhoog) hebben. Hier hebben we ook een boot-tour gedaan met een boot die doorzichtig is aan de onderkant. We hebben hier ook een echte alligator in de zon zien liggen.

Het andere park is Rainbow Springs State Park. De dag dat we hier naar toe gingen was het een beetje koud en het regende zachtjes. Ondanks dat waren er nog een heleboel mensen aan het zwemmen, en hebben we nog langs alle kleine watervalletjes gelopen.

Op donderdag zijn we weer naar Anna Maria Island geweest! Helaas was het niet heeel warm, maar alsnog warm genoeg om een klein beetje te zonnen en in het zwembad te gaan. Hier hebben we een nachtje in een 'hotel' verbleven en zijn we langs alle giftshops gegaan. Ook zijn we over de pier gelopen in de avond.

De terugweg naar Wisconsin was helaas 24 uur lang, en dus heel vermoeiend. We kwamen zaterdagnacht rond 3 uur terug, zonder slaap heb ik het gelukkig toch overleeft. Brandy en ik hadden besloten om te gaan voetballen op school omdat het seizoen begon na springbreak.

Nadat we eerst alles moesten regelen, hadden we uiteindelijk maar 2 keer training voordat onze eerste wedstrijd al was. Bijna ons hele team bestaat uit nieuwkomers, dus we verwachten niet dat we een wedstrijd gaan winnen dit jaar. De laatste jaren hebben ze geen enkele wedstrijd gewonnen. Ook ons Varsity team verliest slechter dan Junior Varsity.

Dit weekend hebben we pasen gevierd! Op zaterdag gingen we eieren zoeken, met een gouden ei gevuld met $100 als de eindprijs. Alleen de 'grote kinderen' mochten meedoen, en we kregen hints via een textberichtje. Uiteindelijk moesten we met de Cayak naar het eiland varen, en daar zoeken voor het ei. Brandy, Yorck en ik besloten een team te vormen en we hadden het uiteindelijk gewonnen! Julie en ik hebben een paastaart gemaakt, omdat we na het zoeken voor eieren een etentje bij ons thuis hadden met de familie.

Verder komt prom al steeds dichterbij! Nog 3 weekjes.

Dan 24 mei komt Mama hier naar toe en gaan we waarschijnlijk naar het westen van het land! En 16 juni ga ik samen met Layo op een kleine roadtrip naar Texas, en dan Florida om daar de rest van de weken te verblijven.

Bedankt voor het lezen,

Nikki

betsie van bakel

Leuk Nikki om te lezen dat je aan het genieten bent. De tijd gaat snel, over een half jaartje zit je al weer in het Hollandse, dus genieten meid.

Jaina

Hoooi lief nichtje! Wat ontzettend leuk om te lezen!!! Ik was wel heel benieuwd naar een plaatje van de zeekoeien. :p Wat vliegt de tijd, Matje is er dan al over een maand. Heel veel plezier samen en geniet nog maar van al je avonturen daar.

Dikke knuf,

Jaina