Nikki naar Amerika !

New York, Florida, Texas EN Wisconsin?!

Hallo allemaal!


Het is inmiddels alweer 11 augustus, wat betekent dat ik hier nu al twee weken ben. Ik zal even in het kort de afgelopen dagen beschrijven, maar wat heb ik het leuk gehad!


Het vertrek

Op dinsdag 26 juli zijn we rond 19:00 aangereden richting Uden, om mijn vriendinnetje Yara op te halen en nog even afscheid te nemen van Lynn. Daarna reden we door naar Schiphol, waar we een Ibis hotel in de buurt hadden geboekt. Aangezien we nog niks hadden gegeten en natuurlijk even aan het Amerikaanse leven moesten wennen zijn we om 23:00 naar de McDonald's tegenover het hotel gelopen. Het was ontzettend lastig om in slaap te vallen, dus toen de volgende ochtend om 5:00 de wekker ging, was ik helemaal dood. Er stopte een shuttlebus tegenover ons hotel, die ons naar de vertrekhallen op Schiphol bracht. Eenmaal daar aangekomen was bijna iedereen er al. Er werd een foto van ons gemaakt en we mochten gaan inchecken (wat overigens ontzettend lang duurde).

We kregen daarna even vrije tijd, waarin we iets gingen drinken bij een cafeetje beneden. Mama gaf me hier haar ketting (zie foto), die ze bij mijn geboorte van papa had gekregen. Daarna was het al gauw tijd om afscheid te nemen. We kwamen boven en iedereen was aan het huilen, waarop papa en ik in de lach schoten. "Mietjes, wij gaan echt niet huilen." Ik vond het niet echt een 'afscheid', omdat ik wist dat ik eerst drie ontzettend leuke dagen tegemoet ging in New York. Het voelde meer als een vakantie en het besef dat ik écht een jaar weg ging was er nog niet. Uiteindelijk toen we weg moesten lopen richting de douane, kwamen de tranen even opzetten.

Newark

Alles verliep ontzettend soepel en na een reis van 8 uur kwamen we dan eindelijk in Newark (New Jersey) aan. De mensen op het vliegveld daar waren inderdaad niet allemaal even aardig, maar we zijn er heelhuids doorheen gekomen. Het was ontzettend lekker weer buiten, en ondanks dat iedereen een slaaptekort van drie weken had, hadden we er super veel zin in. Een bus kwam ons ophalen en bracht ons eerst naar het hotel, waar we ons even konden opfrissen. Daarna bracht hij ons naar een shoppingmall, waar we wat hebben gegeten en even alles hebben ontdekt. Na het shoppen bleek het dat de Duitse groep vertraging had, dus zijn we meegegaan om hen op te halen. In het hotel kregen we nog pizza en salade (wow!), en de eerste dag was voorbij.

New York

Onze groep bestond uit tien super gezellige meiden: Emily, Babet, Fabienne, Susanne, Aniek, Annet, Nienke, Michelle en Jill ! We hebben in twee dagen ontzettend veel gedaan en gezien. 9/11, Top of the Rock, gegeten bij het Hard Rock café, boottochtje langs het vrijheidsbeeld, over de Brooklyn Bridge gelopen, noem het maar op! Verder heeft waarschijnlijk niemand zin om details te lezen dus die laat ik lekker zitten. Hier zijn wat plaatjes ;)

Doorvlucht
Zaterdag 30 juli moesten we ontzettend vroeg opstaan. Ik sliep samen met Emily op een kamer omdat wij als laatste wakker moesten worden van allemaal (ik om 5:00 en Emily om 7:00). Super chill, want hierdoor hadden we allebei een tweepersoonsbed voor onszelf. Ik was de enige Nederlander in de bus naar het vliegveld, maar we waren er super snel. We kregen hulp met inchecken en de rest sprak eigenlijk voor zich. De vlucht duurde ongeveer drie uurtjes, maar vergeleken met de vlucht acht uur ging deze ontzettend snel voorbij. Ik kwam aan in Orlando, omdat mijn gastgezin op dat moment in Florida was (ze hebben hier een huis in een plaatsje genaamd Dunnellon). Het was ontzettend mooi en warm weer. Ik was op slag verliefd op Florida! Hier een filmpje vanuit de shuttle van de aankomsthal naar het ophalen van de bagage. (Zie andere bloghttp://nikkihendriks.blogspot.com/ )
Florida
De eerste dag in Florida was ik heel moe en hebben we niet veel gedaan. De volgende dag moesten we vroeg op omdat we weer weg gingen. We gingen namelijk naar een eilandje genaamd Anna Maria. Het was een paar uur rijden, maar we gingen meteen naar het strand toen we daar aankwamen. Natuurlijk ben ik met mijn West-Europese huidje meteen verbrand, haha. Zelfs het water was daar ontzettend warm. Rond 14:00 konden we inchecken in het hotel, waar we even zijn gaan rusten. Die avond gingen we naar een seafood-restaurant. Voor het eerst in mijn leven heb ik hier een Oester gegeten, die ik overigens ook bijna heb uitgekotst. Eens en nooit meer. De volgende dag zijn we weer naar het strand gegaan, hebben we wat souvenirtjes gekocht, en zijn we daarna weer terug richting huis gereden. In dat huis hebben ze een soort bioscoopkamer, dus we hebben met z'n allen een film gekeken 's avonds. De volgende dag gingen we naar de Rainbow River. Mijn hostvader heeft een speedboot, waaraan we een soort 'tube' hadden gehangen. Dit is een soort grote ronde band waar je met z'n drie'en op kan zitten. Het water bij de Rainbow River is echt onzettend helder blauw! We zijn de hele dag met de stroming weer richting beneden gezwommen/gedreven.
Texas
De volgende dag zouden we dus rond 12:00 richting Texas vertrekken, maar er kwam opeens een monteur binnenlopen. Dit heeft echt zes uur geduurd, waardoor we uiteindelijk pas veel later konden vertrekken. We hebben de hele nacht doorgereden en slapen kwam er ook niet echt van. We zaten namelijk met negen personen in een auto waar maximaal zeven personen in konden. Dit betekende dus twee mensen in de achterbak. We waren met Ray (hostdad), Julie (hostmom), Racheal (oudste hostsister), Brandy (middelste hostsister), Samantha (jongste hostsister) en uiteindelijk nog Brenda & Rigo. Mexicaanse broer en zusje die heel goed bevriend zijn met de familie, omdat hun vader bij mijn hostdad in dienst is.
De eerste dag hebben we gewoon gerelaxed en gegeten, de ochtend daarna zijn we gaan ontbijten bij Brenda en Rigo's familie. Brandy, Racheal en ik verbleven bij Karen en Leslie. Hun vader werkt ook voor mijn hostdad. Ze zijn van onze leeftijd en Karen had ik al ontmoet in Amsterdam! Mexicaans eten is zooo ontzettend lekker! Die middag zijn we naar de shoppingmall gegaan, omdat ik nog geen jurk had voor de bruiloft. Uiteindelijk zijn we daar tot 22:00 gebleven.
De volgende dag was het lekker stressen, want we hadden nog maar vier uur om ons klaar te maken voor de bruiloft (!!!). Ik had nog nooit een Mexicaanse bruiloft mee gemaakt, dus dat was wel gaaf. Het kerkgedeelte was saai, maar het feest was echt super. Het was in een hele grote hal die helemaal versierd. Ondanks de afschuwelijke Mexicaanse muziek hebben we toch veel gedanst, limoen & zout opgelikt ;), en een geweldige avond gehad. Helaas moest ik de volgende dag weer mee terug naar Wisconsin, omdat er nog van alles voor mijn school geregeld moest worden. Wel zijn we uiteindelijk in Dallas gestopt om daar naar Pappadeaux te gaan. Hier heb ik alligator gegeten die echt super lekker was. Daarvoor had ik al voor het eerst alligator op, maar die was lang niet zo lekker.
Wisconsin
Na een reis van achttien uur kwamen we maandag rond 6:00 dan toch echt aan in Wisconsin. Mijn eerste heimwee momentje kreeg ik toen ik mijn nieuwe kamer binnenliep, omdat deze nog zo leeg was. We zijn toen naar Walmart gegaan, waar ik een aantal kamerdecoraties heb gekocht. Een paar lampjes, een whiteboard, geurkaarsen, een opbergpoef, EN een poster van Amerika waarin ik een soort 'pin' in elke staat prik waar ik geweest ben. Ook zijn we naar een soort football game geweest van mijn school. Ze speelden alleen niet tegen een ander team, maar tegen elkaar.
Verder hebben we niet veel meer gedaan dan lekkere dingen bakken, schooladministratie en relaxen met Netflix.
Al met al heb ik al twee super weken achter de rug. Hou vooral mijn blog in de gaten, en binnekort komt er ook nog een filmpje van New York online op mijn YouTube kanaal 'HalloIkBenNikki'
--> https://www.youtube.com/channel/UCJFze0-GSUhYBieWXrk8h7g
Veel liefs,
Nikki

Reacties

Reacties

Doortje Hermens

Wat een belevenissen in die twee weken. Mooi verhaal Nikki en een mooie tijd.

Papa

Goh meid, wat heb jij al veel meer gezien in je leven dan je ouwe daddy.

mama

Super Nikki, have a good time! :)

Wendelien langkemper

Geweldig Nikki! Leuk om jouw verslag te lezen. Verheug me op de volgende updates!

Lynn van Dijck

Aah super gaaf allemaal! Heel veel plezier nog!

Nadine Hendriks

Wat gaaf om te lezen Nikki!
Geniet er ontzettend van...

Els en Paul

Heeft Nikki wat heb je al veel leuke dingen meegemaakt en gezien!! Leuke verhalen! Lieve groet Els en Paul

Yvonne (moeder van Lean)

Hoi Nikki, klinkt allemaal super. Nog heel veel plezier de komende maanden.

Mieke Verstegen

Hoi Nikki, wat leuk om te lezen en wat heb je al veel gezien. Ik blijf je volgen en geniet!

betsie van bakel

Leuk om je tijd in Amerika te volgen. Geniet ervan meid

Hennita Jaspers

Ha Nikki, klinkt fantastisch. Als je terug bent maar eens alligator voor ons klaarmaken. Was ie niet taai.
Heel veel plezier verder. Hennita

Yvonne Brand

Leuk om te lezen! Stiekem heb jij een aardig vlotte pen. :) Nu alweer zin in je volgende update! Geniet ervan!

Jurry

Hopla, alweer vier staten in the pocket! Nog maar 46 te gaan ;-). Helaas heb je geen eindredactie ter plaatse nodig voor je blog zo te lezen, dus dan volgen we je maar vanuit Den Bosch :-)... Zet 'm op daar!

gerdy

Ha die Nikki, ben jij al weer zón tijd in Amerika, mooie verhalen en plaatjes. Geniet ervan en af en toe een heimwee momentje mag best wel.
Ik ga je volgen
groetjes gerdy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active