Nikki naar Amerika !

Canada, back to school & Homecoming!

Hallo allemaal!

Inmiddels zit ik hier al 2,5 maand. Ik heb tot nu toe nog niet echt heimwee (sorry papa & mama), dus dat is goed. Ik voel me inmiddels helemaal thuis hier en ik heb het ontzettend naar mijn zin. Natuurlijk mis ik wel mijn familie, vrienden, drop en kaas (!), maar er zijn hier genoeg andere positieve punten die we in Nederland niet hebben.

Nadat we terugkwamen van Texas zijn we naar de Mall of America gegaan. Dit is het allergrootste overdekte winkelcentrum van Amerika, met meer dan 500 winkels. Het is ongeveer een uur rijden van waar ik woon, en voor Amerikaanse begrippen dus 'om de hoek'. We hebben lang niet alles gezien omdat we maar even wilde blijven, maar het is echt enorm groot. Midden in de shoppingmall zit zelfs een Nickelodeon pretpark met van allerlei attracties (zie foto).

Afbeeldingsresultaat voor mall of america

Een paar dagen later werd aan ons gevraagd wie er mee wilde naar Canada, en natuurlijk zeg ik daar geen nee tegen. Racheal en ik vertrokken op woensdag in de vroege ochtend richting Minnesota, waar we twee vaders en hun zoons (beide 13 jaar oud) zouden ontmoeten. Met z'n allen hebben we zo'n 10 uur gereden, maar toen kwamen we eindelijk aan op bestemming. Canada verschilt echt ontzettend van Amerika. Er heerst veel meer armoede, het is veel viezer en vooral VEEL groter. De dag daarna zijn we met Philipp en een vriendin van hem de "stad" in gegaan. Ze liet ons haar werk zien, wat een groot 'firefighters' kantoor is. Dit houdt in dat ze vooral bezig zijn met het voorkomen en bestrijden van bosbranden. We kregen een rondleiding en mochten de vliegtuigen en helikopters die ze gebruiken van binnen zien, ontzettend gaaf!

De dag daarna hebben we gevist, en vooral gerelaxt. Canada is een ontzettend prachtig land en ik zou het vooral aanraden, maar wel in de zomer haha.

Toen we thuis kwamen was het alweer bijna tijd voor school, maar eerst moesten mijn vakken nog gekozen worden. Ik koos voor:

- Algebra,

- Engels IV,

- Marketing,

- Spaans,

- Koor,

- AP Psychology (AP betekent dat het op college-level is),

- Biologie.

Na de eerste lesdag kwam ik erachter dat ze bij koor al een hele hechte groep waren, en hoewel ze me niet weg wilde hebben, besloot ik toch om het te laten vallen. In plaats van koor heb ik nu Adventure Lifetime Recreation (sportklas). We doen hier leuke dingen zoals kanoën, bowlen etc. Spaans heb ik ook laten vallen aangezien ik in een klas zat met alleen freshmans (eerste klas van high school). In plaats daarvan koos ik Frans, omdat ik dit zelf vijf jaar heb gehad en ik hierdoor in een senior-klas terecht kon komen. Mijne nieuwe rooster ziet er dus zo uit:

- Algebra,

- Engels IV,

- Marketing,

- French IV

- Adventure Lifetime Recreation

- AP Psychology,

- Biologie.

Op school gaat het ontzettend goed, tot nu toe heb ik allemaal A's & één A-. Er zijn ongeveervijftienexchange students tot nu toe. Een paar weken geleden zijn we opnieuw naar de Mall of America gegaan, samen met een Duitse jongen. Voor het eerst van mijn leven heb ik niks uitgegeven tijdens het winkelen, maar aan de andere kant ben ik al bijna door mijn geld heen. Het dagelijkse leven is hier pittig duur, en er komen nog een hele hoop uitgaven aan. O.a. voor meedoen met sporten op school. Ik zit bij DECA (business-club) vanwege mijn marketing klas, Zij hebben een weekend vol met cursussen gepland rond begin november.

Op school ga ik vooral veel om met mijn gastzusje en haar vrienden, wat heel goed klikt. We hebben dezelfde humor en interesses etc. De eerste schooldag was daardoor ook totaal niet eng, aangezien ik al een heleboel mensen kende. Met de Adventure Lifetime Recreation klas hebben we al een cano-tripje en een barbecue achter de rug. Deze week gaan we met diezelfde klas golfen en geo-cashen. Tot nu toe is elke dag ontzettend leuk geweest, aangezien we na school vaak een film gaan kijken met z'n allen, of natuurlijk door de drive-thru van McDonald's. ;)

Een week voor homecoming (een soort schoolfeest waar iedereen chique gekleed naar toe gaat, aan het begin van het jaar), gingen we opnieuw naar de Mall of America, omdat we nog wat dingetjes nodig hadden. Toevallig vroeg Emily (vriendinnetje uit Nederland, die in Nebraska een High School Year doet) die donderdag daarvoor of ik ooit naar de MOA ging. Het bleek dus dat zij die zaterdag ook ging, dus we spraken meteen wat af. Hartstikke leuk maar ook raar om elkaar zo weer te zien.

De 1ste van oktober was het dan eindelijk zover, homecoming! Rond 16:00 vertrokken we om foto's te maken in een park waar iedereen van school uit naar toe ging, en daarna gingen we uit eten. We besloten ons om te kleden in jeans en een leuk shirtje, zodat we comfortabel waren tijdens het dansen. Het feest zelf was oke, de DJ was niet al te best maar we hebben het alsnog ontzettend leuk gehad.

Dit weekend hebben we (zoals vele andere weekenden) een kampvuurtje gemaakt met vrienden, en zijn we uit wezen eten bij Red Lobster (a-ma-zing). Ook hebben Racheal en ik onze senior-pictures laten maken. Deze komen uiteindelijk in het jaarboek. Hieronder een paar:

Aangezien ik vergeet wat voor leuke dingen ik allemaal doe, ga ik ze bijhouden in mijn telefoon en vooral VAKER een blog schrijven. Zo leuk heb ik het hier, dat het er gewoon bij in schiet.

Bedankt voor het lezen :)

Liefs,

Nikki

Reacties

Reacties

Matje

Super leuk Nikki! Have a great time xxx

gerdy

whaw Nikki wat gaaf en wat een mooie foto's voor in het jaarboek. ze zullen jou echt niet vergeten. Geniet ervan en schrijf nog eens wat, das leuk om te lezen. Groetjes

betsie

Wat leuk allemaal, dat is even een ander leven dan in Langenboom city. Mooie foto's Nikki, geniet van deze tijd.

Jaina

Waaah Nikki zo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, ontzettend gaaf! Geniet ervan, heel veel liefs xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active